-
Automatyzacja procesu sporządzania dokumentacji podatkowych
Transfer Pricing Manager to oprogramowanie pozwalające w sposób zautomatyzowany na tworzenie, zarządzanie i gromadzenie zestawów informacji dotyczących transakcji z podmiotami powiązanymi. TPM umożliwia w szczególności tworzenie dokumentacji cen transferowych, wymaganej na podstawie przepisów o podatku dochodowym w tym dokumentacji local file oraz dokumentacji master file.
TPM sprawnie zarządza dowolną liczbą dokumentów, sporządzonych dla wszystkich stron transakcji oraz dotyczących wszystkich okresów, w których dokumentowane transakcje były realizowane. Program umożliwia zebranie, importowanie oraz analizowanie w jednej bazie danych, informacji oraz dokumentów w formie elektronicznej.
Dokumentacja cen transferowych local file oraz master file może zostać powiązana z załączanymi kontekstowo plikami umów, kalkulacji, notatek, analiz, etc. w dowolnym formacie (pliki PDF, JPG, pliki pakietu MS Office). Dane te tworzą spójny system informacji o cenach transferowych w grupie podmiotów powiązanych, którym można zarządzać z wykorzystaniem TPM.
-
Możliwość wywiązania się z 7 dniowego terminu na przedstawienie kompletnych dokumentacji podatkowych
System umożliwia gromadzenie oraz zarządzanie zasobami dokumentów na potrzeby realizacji obowiązków podatkowych związanych z cenami transferowymi. Użytkownik ma możliwość zbudowania z elementów dostępnych w bazie aplikacji konfigurowalnego raportu na cele wewnętrzne oraz podatkowe.
Dzięki wykorzystaniu TPM w przypadku kontroli 7-dniowej dużo łatwiejsze jest przygotowanie i zebranie potrzebnych dokumentów oraz przedłożenie ich organom podatkowym w ustawowym terminie.
-
Spójność dokumentacji podatkowych przygotowanych przez obie strony transakcji.
Użytkownik wprowadzając opisy transakcji do bazy danych programu, ma możliwość wykorzystywania ich w każdym momencie swojej pracy. Program pozwala przygotowywać dla istniejących opisów transakcji dokumentacje lustrzane dla kontrahenta– tożsame z danym opisem transakcji i oparte o istniejące już dokumenty.
Spójność dokumentacji bezpośrednio przyczynia się do obniżenia ryzyka zakwestionowania przyjętej linii obrony warunków transakcji w przypadku kontroli podatkowych przeprowadzanych w obu podmiotach jednocześnie.
Automatyczna generacja dokumentacji cen transferowych dla drugiej strony transakcji zapewnia spójność opisu charakteru i przebiegu transakcji, zastosowanej metody kalkulacji ceny i argumentów służących udowodnieniu rynkowego charakteru warunków transakcji.
-
Tworzenie dokumentacji czasowych
Transfer Pricing Manager pozwala na tworzenie tzw. transakcji czasowych – dla innych lat podatkowych. Korzystając z tej funkcji, Użytkownicy systemu mogą prowadzić wielookresową dokumentację cen transferowych w grupie podmiotów powiązanych.
Przygotowanie transakcji czasowej to istotne zmniejszenie nakładu czasu i pracy, który jest konieczny do sporządzenia dokumentacji do transakcji powtarzalnych, realizowanych w każdym roku podatkowym. Program uwzględnia zmieniający się stan prawny i różne dla poszczególnych lat, obowiązujące zakresy dokumentacji cen transferowych. Tworzenie dokumentacji czasowych między różnymi konwencjami podatkowymi (np. 2016/2017) odbywa się automatycznie – program odpowiednio porządkuje informacje we właściwych polach dostępnych formularzy (odpowiednio dla danej konwencji podatkowej).
-
Zapewnienie kompletności dokumentacji podatkowych
Transfer Pricing Manager zapewnia kontrolę nad kompletnością sporządzonych dokumentacji, tj. zgodności ich zakresu z wymogami obowiązujących przepisów. Na każdym etapie prac istnieje możliwość zweryfikowania, jakie elementy dokumentacji nie zostały uzupełnione.
-
Centralizacja informacji
Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom informatycznym, TPM pozwala na przechowywanie w bazie danych nie tylko gotowych dokumentacji, lecz również wszystkich załączników (umów, porozumień, danych rynkowych), które mogą mieć wpływ na wynik ewentualnej kontroli skarbowej. Rozwiązanie takie pozwala na scentralizowane zarządzanie nie tylko dokumentacjami podatkowymi, lecz również wszystkimi dokumentami źródłowymi na podstawie, których dokumentacje zostały sporządzone.
-
Zarządzanie uprawnieniami dostępu do aplikacji
Koordynator odpowiedzialny za zarządzanie procesem dokumentowania cen transferowych w grupie kapitałowej ma możliwość nadawania użytkownikom aplikacji zróżnicowanych poziomów uprawnień do poszczególnych funkcji programu, co zapewnia ochronę informacji poufnych. Dzięki takim rozwiązaniom możliwe jest zaangażowanie w całym procesie wielu osób, również tych które nie powinny mieć dostępu do informacji wykraczających poza zakres ich działalności.
Możliwe jest utworzenie specjalnych profili dla Użytkowników, tak aby udzielić dostępu organom kontroli skarbowej, audytorom zewnętrznym oraz potencjalnym partnerom biznesowym.
-
Automatyczna weryfikacja transakcji podlegających obowiązkowi dokumentacyjnemu
TPM jest jednym z elementów systemu zarządzania ryzykiem cen transferowych w spółce / grupie kapitałowej. Opcja importu danych finansowo-księgowych pozwala na automatyczne zbudowanie listy transakcji w oparciu o zaimportowane dane oraz określenie dla tych transakcji zakresu obowiązku dokumentacyjnego
Jednym z istotnych rozwiązań dla procesu zarządzania ryzykiem cen transferowych jest moduł Obowiązek. Narzędzie to pozwala na bieżące weryfikowanie zakresu prac do wykonania za wybrany okres podatkowy jak również śledzenie postępów tych prac w ramach grupy podmiotów powiązanych.